Digital julekampagne til virksomheder

Snart står julesæsonen for døren, og det er nu at du bør begynde at planlægge en digital julekampagne for din virksomhed, hvis ikke du allerede er i gang. Der er nok at se til op til den travle tid, og hvis du stadig leder efter den perfekte kampagne, så behøver du ikke lede mere – for med en digital julekalender får du en nem, enkel og effektiv løsning, der både sikrer kundeinteresse og øget fokus på din virksomhed gennem julen.

En interaktiv digital julekalender er en brugervenlig og fleksibel måde at interagere med dine kunder på, både gamle såvel som nye.  Den er tilmed også nem at indsætte på din virksomheds hjemmeside, således at deltagerne har mulighed for at blive bekendt med din forretning, og samtidig får du værdifulde data til din hjemmesides statistik. 

Digital julekampagne – valgmuligheder

Hvis du er usikker på hvordan en julekalender kan være en del af en digital julekampagne til virksomheder, tilbyder vi en bred vifte af muligheder, der sikrer at du kan lave den helt rigtige type kalender, der vil falde i god jord hos din kundekreds. 

Har du god erfaring med at tilbyde rabatter og tilbud til dine kunder, kan du med fordel fylde kalenderen med disse, for at øge trafik og omsætning gennem virksomhedens hjemmeside. 

Alternativt, hvis dine kunder er mere interesserede i personlige tips, tricks eller links til noget bestemt, kan du indsætte så meget af den slags indhold som muligt.

Kort sagt – anvend resultater fra dine tidligere analyser og statistikker, til at optimere og styrke dit kendskab til dine kunder, og skabe ny data til fremtidige kampagner.

Mobilvenligt design

Det bliver mere og mere almindeligt for virksomheder at interagere med sine kunder online gennem mobile enheder, og det er derfor essentielt at din jule- og vinterkampagne ligger på samme niveau. En interaktiv julekalender fungerer lige så godt på mobilen eller iPad’en, som den gør på computeren, og den er derfor ideel som en del af en digital julekampagne.

Deltagere kan modtage notifikationer hver dag, og blive mindet om at åbne den næste låge i julekalenderen, for at se dagens spændende indhold. Det gør det samtidig nemt for kunden at klikke sig ind på din online julekalender fra deres notifikation på mobilen, så de hver dag bliver mindet om din virksomheds navn i den hyggelige højtid.

En anden vej til at inkludere mobilbrugere er gennem reklamer på sociale medier og nyhedsbreve. En velformuleret tweet eller Facebook-post kan hive endnu flere kunder hjem, og samtidig engagere dem til at deltage i din julekalender kampagne, hvor de har chancen for at vinde præmier – og du får relevant data og øget trafik til hjemmesiden, og flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Konkurrence, quiz eller belønninger

Vi har tidligere nævnt hvordan en belønnings-baseret julekalender med tilbud og rabatter kan sikre at dine deltagere forbliver engagerede hele vejen igennem juleperioden. Men hvis du også gerne vil udlodde en præmie eller større belønning som afslutning på julekalenderen, er det også en mulighed!

En online julekalender fungerer glimrende som quiz, hvor præmierne udloddes baseret på antal korrekte svar, og hvor vinderen/vinderne udtrækkes til slut, efter hver uge eller hver dag – det er helt op til dig, og du får samtidig en masse ny trafik og interesse for din virksomhed.

Du kan også vælge at fylde din kalender med ledetråde, eller svar til et spørgsmål, som dine deltagere skal sammensætte. Hver dag kan du indsætte et spørgsmål, et ord eller blot et bogstav. Når ledetrådene sammensættes korrekt, leder de til det korrekte svar, som kan være alt fra et berømt citat, et produkt fra din virksomhed eller et julerelateret ord. 

Du kan udlodde ekstra præmier til dem der gætter rigtigt, foruden den ære og tilfredsstillelse deltagerne får, når de endelig har fundet det rigtige svar.

Og husk – relatér så mange af dine spørgsmål, tilbud og ledetråde som muligt til din virksomhed. Det er trods alt en kampagne, og derfor også en unik mulighed for at promovere netop din forretning!

Husk den gode julestemning

Selvom din online julekalender er til for at promovere din virksomhed og skabe opmærksomhed om din forretning, er det vigtigt at huske at julekalendere først og fremmest handler om julen. Det betyder også at din interaktive julekalender bør have julerelateret indhold, der bringer julestemningen med sig!

Gi’ dine kunder et smil på læben med en digital julekampagne, og mind dem om hvor hyggelig og sjov julehøjtiden er – indsæt sjove julevittigheder, links eller højtidelige beskeder, dog uden at det bliver for meget af det gode.

Hvis du kan få dine kunder og deltagere til at grine, er der større sandsynlighed for, at de vil give dig lidt mere af deres tid på at udfylde en formular, dele et link eller blot klikke igennem din hjemmeside og benytte sig af dine services.

Hold fast i dine kunder

Hvis du går efter at få så mange kunder til at gennemføre din interaktive julekalender,  skal du vedholde deres interesse i din kampagne hele vejen igennem. Det er en svær balancegang, men med lidt planlægning, tid og gennemtænkning, kan det lade sig gøre. 

Går du efter den belønnings-baserede mulighed, kan du starte med nogle gode tilbud, der kan friste så mange som muligt. Husk dog at gemme det bedste til sidst – det er den belønning der skal sikre, at dine deltagere er med fra start til slut.

For en quiz eller ledetråds-baseret kalender kan du blande sværhedsgraden af dine ledetråde og spørgsmål. Hvis brugerne ikke altid skal ty til Google for at finde svaret, vil de sandsynligvis føle sig mere motiverede for at fortsætte med at deltage i din interaktive julkalender. Denne positivitet kan også strække sig ud til tanker om din virksomhed.

Ha’ øje for dit mål

Selvfølgelig er den oprindelige idé bag en interaktiv julekalender at opfordre dine kunder til at engagere sig med din virksomhed eller forretning i juleperioden. Hvor vellykket din kampagne bliver, kommer imidlertid an på mængden af data, du får. Og vigtigst af alt, hvor mange nye kunder og potentielle kunder der tilmelder sig dit nyhedsbrev, klikker på din hjemmesides indhold og handler med dig.

Det betyder at

  • En Julekalender er en oplagt mulighed for at opnå GDPR-samtykke til at kontakte dine kunder per email og SMS. 
  • Deltagerne i din online julekalender bør bliver belønnet for deres deltagelse og tid.
  • Din julekalender skal være relevant for dine kunder og brugere, samt din forretning og sæsonen.

En perfekt udført digital julekampagne sikrer optimering på fire områder; de skaber mere trafik til din hjemmeside, øger tilmeldingerne til dit nyhedsbrev, genererer større aktivitet på dine sociale medier og styrker din virksomheds omtale.

Det lyder måske som høje forventninger for en digital julekalenderkampagne, men det er mere end muligt – med den rigtige blanding af design, tilbud, belønninger og sjov!

Øg salget før jul!

Prøv en gratis demo af Julekalender