Hvorfor en julekalender?

En julekalender er en af de mest engagerende marketing aktiviteter man kan lave. Du gør et positivt indtryk på dine kunder op til juletiden, og promoverer samtidig dine produkter og services.

Hvor godt er det? Dine kunder vil investere sig i din virksomhed, og blive påvirket af dit brand.

Tallene fra sidste år viser, at over 40 % af alle der deltog i julekalenderen gjorde det seks eller flere gange i løbet ad perioden op til jul. Her taler vi ikke kun om folk der ser et banner eller får et nyhedsbrev som bliver slettet før det bliver læst – nej, de vil aktivt deltage i julekalenderen ved at se det daglige spørgsmål og besvare det. En gennemsnitlig bruger vil bruge 2,43 minutter på kalenderen. Du kan gøre julekalenderen så simpel eller sofistikeret som du har lyst, og det vil stadig give kunderne en positiv oplevelse.

Så hvad kan kalenderen bruges til?

Du kan:

  • Promovere produkter og kampagner
  • Skabe en positiv connection til kunderne, og derved styrke dit brand
  • Øge antallet af fans på Facebook
  • Promovere aktuelle tilbud efter en deltager har svaret på dagens spørgsmål
  • Få dine deltagere til at dele, diskutere, og se frem til kalenderen – en god oplevelse spreder sig hurtigt!